Thomas Dybdahl

Thomas Dybdahl

Thomas Dybdahl er en av våre beste og mest profilerte musikere. Han har med sine nydelige album befestet sin stilling som en av Norges store artister og låtskrivere. For 20 år siden satt Thomas Dybdahl med sitt første soloalbum “…That Great October Sound” mellom hendene. Albumet ble et vendepunkt i karrieren med svært gode kritikker, Spellemannspris og Edvard-pris. 

VG skrev i anmeldelsen av debutalbumet «Dybdahl alene er en aldri så liten åpenbaring med såre, vakre sanger fremført med den samme, nesten hviskende intensiteten som gjorde Jeff Buckley til allemannseie – hør bare åpningssporet «From Grace»!».

I duoformat har Thomas med seg Vegard Lien Bjerkan på piano/flygel. Han har vært fast medlem i Dybdahls band de siste 5 årene, men det er først det siste året at de har begynt å spille duokonserter sammen etter noen veldig godt mottatte konserter i Utstein Kloster og Baroniet Rosendal sist høst. Vegard gikk jazzlinja på konservatoriet i Trondheim og ble på kort tid en av landets mest etterspurte organister og pianister. 

Her kan du oppleve Thomas Dybdahl:

Lørdag 20. juni

Thomas Dybdahl

Kl. 18.00